شناسه : 25000
نویسنده : استان قم
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان قم، آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش بررسی آثار فاجعه بار حضور رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس که پیش از ظهر امروز به همت سازمان بسیج حقوقدانان سپاه استان قم برگزار شد، با اشاره به بعد فقهی و حقوقی دفاع مقدس گفت:صدام و هم‌پیمانانش که در تجاوز و سرزمین اسلامی ایران نقش داشتند محارب مفسد و متجاوز بودند که نوع قتل سربازان توسط رزمندگان ما در قالب جهاد دفاعی و مشروع به شمار می‌آمد.

وی مسئله تجاوز آمریکا در منطقه را از مهمترین مسائل روز دانست و افزود: تجاوز استکبار جهانی در امتداد تجاوز در دوران دفاع مقدس است و همواره دفاع ملت ایران از آن جایی که ریشه در شهادت و ایثار دارد حماسه ساز بوده و در نهایت به پیروزی منجر خواهد شد.

آیت الله کعبی در ادامه خاطرنشان کرد:تاکنون هیچ قطعه تاریخی مثل دوران دفاع مقدس به ایران هویت نبخشیده است و به لحاظ فرهنگی، دینی و حماسه سازی برای ایران نشان افتخار است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع فلسطین ادامه داد:فلسطین اگر بر مدار جریان دفاع مقدس استوار باشد همچون لبنان و غزه در برابر رژیم اشغالگر قدس به پیروزی خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: در جریان اشغال فلسطین یک منطق صهیونیستی وجود دارد که می‌گوید باید حکومت صهیونیستی در فلسطین شکل گیرد و همه کشور‌های منطقه با این موضوع سازش کنند، اما منطق جبهه مقاومت که منجر به پیروزی فلسطین خواهد شد میگوید تنها راه نابودی اسرائیل ایستادگی است و بر این اساس، جبهه مقاومت در فلسطین پس از انقلاب اسلامی با رویکرد جهاد، شهادت و روحیه انقلابی تقویت گردیده است.

آیت الله کعبی افزود: امروز اسرائیل بیش از هر زمان دیگری محکوم به شکست و به سمت زوال است و مقاومت مردم فلسطین نیز از همیشه پایدارتر و در مسیر پیروزی است و این نیز در امتداد دفاع مقدس است.

این عضو خبرگان رهبری با اشاره به حقوق بین الملل گفت: رژیم صهیونیستی هیچکدام از مولفه‌های چهارگانه سرزمین، جمعیت، حکومت و حاکمیت را در دولت ندارد و بر پایه اشغال حکومت خود را بنا و ملت سازی کرده است که این موضوع در حقوق بین الملل اعتباری ندارد.

وی با توجه به منشور سازمان ملل گفت: که در این منشور به صراحت آمده که با اشغال نمی‌توان دولت سازی و حکومت کرد، اما با سیاسی کاری و حمایت قاطعانه آمریکا و انگلیس به عنوان اعضای اصلی شورای امنیت از غلبه بر اشغالگری رژیم صهیونیستی جلوگیری شده است.

آیت الله کبیر با اشاره به فرازی از سخنان امام خمینی رحمة الله علیه گفت::راهبرد غرق اسرائیل با هر مسلمان یک سطل آب راهبرد اصلی شکست اسرائیل است که در تمام میدان‌ها اجماع و اتحاد مسلمانان را می‌طلبد.

این عضو خبرگان رهبری با اشاره به تشکیل صندوق بین المللی حمایت از جبهه مقاومت افزود:کمک مالی به جبهه مقاومت و یاری نمودن آن‌ها در تهیه ابزار مقاومت، جهادی ارزشمند و گامی عظیم در نابودی اسرائیل است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.